Home » Openluchtuitvoering Opera La Traviata in de Jardin d'Isabelle

Openluchtuitvoering Opera La Traviata in de Jardin d'Isabelle

Openluchtuitvoering van La Traviata in de Jardin d’Isabelle.

In 2019 vond op de binnenplaats van de voorburcht van Kasteel Limbricht een openluchtuitvoering plaats van Die Zauberflöte, uitgevoerd door het internationale muziekgezelschap Opera Classica Europa. Deze primeur voor Nederland was een groot succes, ondanks het feit dat er na maanden droogte juist die middag een noodweer over de regio trok, waardoor er niet gerepeteerd kon worden.
Het initiatief hiertoe kwam van onze voorzitter Frank Keysers, tevens bestuurslid van de Stichting Kasteel Limbricht, die het gezelschap al een paar keer had zien optreden bij Schloss Merode achter Aken.
Vanwege Corona moesten in 2020 en 2021 nieuwe voorstellingen in Limbricht geannuleerd worden. Omdat een voorstelling dit jaar niet bij Kasteel Limbricht kan plaatsvinden zocht Frank Keysers naar een locatie in de binnenstad van Sittard. Samen met Rachel en Martin Hendricks van Merici Hotel, en met Michael Vaccaro, de intendant van het gezelschap, kwamen ze uit op de Jardin d’Isabelle aan het Kerkepad als nieuwe locatie. Hier is plaats voor 400-500 gasten per avond.
Dit keer wordt de opera La Traviata van Verdi uitgevoerd, en wel op a.s. vrijdag 19 en zaterdag 20 augustus, om 19.30 uur. Tickets zijn te bestellen via:
www.operaclassica.de  ->  ‘Spielplan’.
In tegenstelling tot eerdere berichten zij de plaatsen niet genummerd. Dat hoeft ook niet. Er zijn geen rangen en iedere stoel heeft goed uitzicht.
In ieder geval zullen eerst de tickets voor 19 augustus verkocht worden, en bij voldoende belangstelling ook die van 20 augustus. Het is een openluchtvoorstelling, dus bij dreigende regen wordt aanbevolen een poncho mee te nemen. Die worden mogelijk ook nog ter plekke uitgedeeld, maar dan kun je al nat zijn. Paraplu’s zijn uiteraard niet toegestaan.
De uitvoeringen worden ondersteund door onze vereniging. Voordeel hiervan is dat u als leden in een vroeg stadium wordt geïnformeerd en dat we als vereniging mede zorgen voor een nieuw evenement in onze mooie stad.

«   »